Achillespeesblessure

Achillespeesblessure

De behandeling van je achillespeesblessure bij Fysiotherapie Van Nimwegen

Hoe kom ik van die pijn af?

Als je last hebt van een achillespeesblessure, dan heb je last van een scherpe pijn in de pees die loopt naar de aanhechting van de hiel. Zo’n klein plekje kan enorm veel pijn doen tijdens het lopen. Gedurende de dag verdwijnt deze pijn vaak of wordt minder, maar je hebt er toch geregeld veel last van. Je vraagt je af: “Wat heb ik?”, “Hoe kom ik hier vanaf” en “Kan ik nog wel sporten?”

Soms verdwijnt de klacht vanzelf, maar dat is niet altijd het geval. Als je er zeker van wilt zijn dat je op korte termijn minder pijn hebt en dat je van die vervelende klacht afkomt, kun je bij een achillespeesblessure-behandeling krijgen bij Fysiotherapie Van Nimwegen.

Een achillespeesblessure ontstaat in kleine stapjes

De meeste blessures ontstaan door een plotselinge snelle verkeerde beweging. Bij een achillespeesblessure gebeurt het net even anders. De klachten sluipen er vaak langzaam in, met kleine stapjes. Het begint vaak met wat lichte pijnklachten, die geleidelijk weer wegtrekken. Je merkt de pijn wel, maar je stoort je er  niet aan omdat het nog geen hevige pijn is. Alleen, langzaam maar zeker neemt die pijn in hevigheid toe, en je traint toch nog door. Totdat het lichaam, tijdens en na het sporten, zegt: “Nu is het echt te laat, nu doet het echt pijn.” Het sporten lukt dan echt niet meer. Je kunt dan zelfs ‘s nachts last hebben.

De behandeling van jouw achillespees

We zeggen het maar meteen en waarschijnlijk wil je dit niet horen, maar een belangrijk deel van de behandeling van je achillespees is een paar stapjes terug doen en rust houden. Dit is niet leuk om te horen, maar als je je nog lang en lekker actief op het gewenster niveau wilt bewegen, moet je jezelf nu even rust gunnen. Daarnaast kunnen wij je bij Fysiotherapie Van Nimwegen helpen met een effectieve behandeling tegen de pijnklachten om je weer snel fit te krijgen.

Deze effectieve behandeling bestaat uit drie onderdelen. Het eerste onderdeel: we zorgen ervoor dat de spieren weer normaal aanvoelen, wat we doen door ze los te maken. Het tweede: we geven de spieren voldoende lengte door rek- en strekoefeningen. Het derde onderdeel: we werken aan een betere lichaamshouding en maken het lichaam sterker met krachtoefeningen. Onze begeleiding hierbij zorgt ervoor dat je sterker en fitter uit deze blessure komt.

Dus wil jij weer snel lekker sporten?

Loop jij nu al een tijd met deze vervelende achillespeesblessure rond en wil je hier toch echt een keer vanaf? Wacht niet langer, het is zonde om hiermee rond te blijven lopen. Ga actief aan de slag met het herstel van je blessure. Maak een afspraak bij Fysiotherapie Van Nimwegen en voor je het weet, loop of ren je weer je favoriete ronde.