Polsblessure

Polsblessure

Behandeling van je polsblessure bij Fysiotherapie Van Nimwegen

Je was lekker om je heen aan het kijken naar allerlei bezienswaardigheden en toen gebeurde het: bam - een smak op de grond. Het was erg close maar je voelde dat je struikelde en viel, je kon jezelf nog net opvangen voordat je met je gezicht op straat terechtkwam. Nu voelt die pols erg pijnlijk aan en is vast geblesseerd. Net nu je het zo druk hebt, dat is meer dan onhandig.

Pijn aan de pols kan overgaan, maar dit gebeurt bepaald niet altijd spontaan. Dan komt gelukkig Fysiotherapie Van Nimwegen om de hoek kijken, waar je snel geholpen wordt, zodat je weer alles kunt met je pols.

Wat is een polsblessure?

De meest voorkomende polsblessures worden opgelopen ten gevolg van een klap. Tijdens het vallen proberen we onszelf op te vangen. Het kan zijn dat de schade daardoor dan erger is dan schade ten gevolge van een breuk, maar doorgaans verzwikken we de pols alleen maar tijdens zo’n valpartij. Door de versnelling tijdens de val en het opvangen worden de banden, het kapsel rond je pols, acuut sterk opgerekt en raken ze beschadigd. Het komt voor dat je pols dik of zelfs blauw wordt.

De behandeling van een polsblessure

Ben je gevallen en heb je hierbij je pols geblesseerd? Dan is het aan te raden om je pols direct te koelen. Doe dit de eerste twee dagen minimaal vier tot vijf keer per dag een kwartier lang. Verder is het belangrijk je pols rust te gunnen en zo min mogelijk te bewegen, en als je je pols toch beweegt, mag er beslist geen pijn optreden. Je kunt de pols extra ondersteunen door een drukverband aan te leggen.

Vaak zijn al na de eerste dag al de ergste pijnklachten verminderd, maar vaak is het bewegen van de pols dan nog wel pijnlijk en kan je hiermee moeite hebben tijdens verschillende activiteiten. Als je hieraan iets wilt doen,  kunnen de fysiotherapeuten van Fysiotherapie Van Nimwegen je hierbij helpen. Wij streven er namelijk naar dat je polsblessure zo snel mogelijk overgaat, en uiteraard doen we dit zorgvuldig.

Bij de ondersteuning die we je hierbij geven, kan het zijn dat we je helpen om de spieren in je onderarm en je hand los te maken. Hiervoor gebruiken we verschillende massage-behandeltechnieken en/of dry-needling.

We geven ook aan met welke bewegingen en oefeningen je zelf de pijn kunt verlichten. Daarnaast helpen we je om je pols weer sterk te maken, hier maken we een persoonlijk afgestemd herstelprogramma voor dat bestaat uit spierkracht, coördinatie en beweeglijkheid, zodat je weer snel aan de slag kunt met je dagelijkse activiteiten.

Zorg voor jezelf. Maak die afspraak.

Ben je net gevallen of loop je al een tijd met polsklachten? Blijf hier dan niet langer mee rondlopen, maar maak een afspraak bij Fysiotherapie Van Nimwegen. Je kunt ook even langskomen. De therapeuten van Fysiotherapie Van Nimwegen onderzoeken je graag even en helpen je op weg. We gaan meteen met je aan de slag om aan je herstel te werken en om te zorgen voor vermindering en beëindiging van je pijnklachten.